3/23/2011

Saisiko sitä oikeasti mennä välillä ottamaan jotain niskasta kiinni ja sanoa, että LOPETA!

Tänään kun kävin syömässä, tunsin niin suurta vihaa ilkeitä nuoria tyttöjä kohtaan. Itseäni näin reilusti yli parikymppisenä mietityttää vieläkin tietyt sanat tai lauseet mitä sain ylä-asteella kuulla. Eli kyllä, vaikka ne eivät ole aiheuttaneet minulle mitään suurempaa pahaa, ne jäävät silti mieleen.

Kuuntelin kun viereisessä pöydässä pandansilmämeikkeihin somistautunut nuori tyttö nauroi samalla kun luki vastapäätä istuvalle ystävälleen ääneen tekstiviestiä, ymmärsin heti tilanteen. Riita, kahden tytön välillä, luurin toisessa päässä oleva on ulkomaalainen, riidan aihe on maailman turhin, halusin antaa luunapin tälle pandatytölle.

Olin tätä ennen itkenyt 2 tuntia töissä omia ystäviäni, jotka sattuivat pahoittamaan minun mieleni ilman, että OIKEASTI tein yhtään mitään väärää. Minä myönnän virheeni, joten tämä jopa tuntuu hyvältä myöntää kerrankin olleensa kädet ilmassa suu auki, tekemättä väärin.

Kuitenkin, olin valmis istumaan näiden kahden tytön pöytään, ketkä lukivat kolmannen osan tekstiviestejä ääneen toisilleen. Niiin ärsyttävällä naurulla höystäen. "Mä kirjotan sille nyt, että ensinäkään sulla ei oo ystäviä, sit mä laitan vielä hymiön, sun kaikki ystävät, joita ei siis ole, puhuu susta aina paskaa, sun suomenkieli on ihan naurettavaa ainakin sun viime viestistä päätellen, onks teillä ulkomaalaisilla mitään muita kavereita kuin perhe?? Kuulostaaks tää viesti hyvältä" Aina ystävänsä hyväksynnän jälkeen tällaiset viestit lähtivät eteenpäin. Eniten mua suretti ajatella, että joku noista tytöistä saattaa vuosien päästä istua minun iässäni ja miettiä suruissaan tuota hetkeä.

Pandan puheet eteni tällaiseen; "Siis vittu miksei se ottanu siel bileis kaikkien nimii ylös ja antanu niit nimiä Poliisille, et joku niistä kuvas sitä vittu siel, vittu mikä pelle oikeesti ei ees tollasta tajuu.. Mä pistän sil nyt tekstarin tästäki et se on vitun tyhmä"

Mun teki mieli mennä edelleen heidän pöytään, istua alas, kertoa heille ettei käyttäytyisi noin ihan vaan oman itsensäkin takia. Mä olen niin täynnä ihmisten riitoja, ihmisten tyhmyyttä toisia kohtaan ja vaikka tiedän mitä olisin niille tytöille sanonut, en uskaltanut koska heistä huokui se, että olisin saanut kuulla vain sen, että "Miks vitussa tuut urputtamaan siihen jotain"

Panda istui kaikenkukkuraksi ristikoru kaulassa. Mua vain nauratti, että se tyttö vaikutti siltä että se risti roikkuu kaulassa vain muistuttamassa sitä jostain "siististä riparista missä sai kiusata jotain luusereita" Sellaisena tyttönä mä sen näin.

Nyt siis kaikki pähkäilemään minkälaisen ensivaikutelman itsestään antaa - huomaamattakaan.





Kaipaako ketään muu sitä aikaa kun ei ollut kännyköitä ja ihmiset näki niin paljon vaivaa, että tuli oven taakse kysymään "läheks ulos" tietämättä siitä, onko toinen edes kotona tai onko ihastuksella kylässä joku toinen tyttö? Ihmiset ovat nössöjä, kännykät hiiteen! Muistaako ihmiset sen kun koulussa jätettiin ihastuksen taskuun lappuja kun ei voinut lähettää tekstiviestiä koulun jälkeen. Salarakkausviestit käyttöön!

Ei kommentteja: